Notícies
EL PROJECTE HARRY POTTER AL SIMPOSI D'APRENENTATGES GLOBALITZATS DE LA UAB[General]
Dilluns, 26 de novembre de 2018

Aquest cap de setmana, 23 i 24 de novembre, l’Institut Pla de les Moreres ha participat al Simposi d’Aprenentatge Globalitzat i per Projectes organitzat per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb el Projecte Harry Potter.

El Simposi va donar el tret de sortida amb una interessant conversa entre Neus Sanmartí i Fernando Hernández, qui vàren desmitificar algunes idees preconcebudes que es tenen sobre l’aprenentatge globalitzat. La posterior taula rodona moderada per David Vilalta, va donar pas a què diferents centres de primària i secundària poguessin donar la seva visió sobre els reptes de l’enfocament global de l’aprenentatge.

El matí de dissabte va servir perquè escoles i instituts donessin a conèixer els diferents projectes que fan. A la tarda, altres centres van exposar pòsters amb les seves experiències i els responsables de cadascun d’ells van poder parlar i intercanviar opinions amb tots els interessats.

Per finalitzar, una taula rodona sota el títol “L’aprenentatge per projectes des de diferents mirades de l’educació”. Representants de docents, pares, alumnes i inspecció educativa, moderats per Albert Díez, van donar el seu punt de vista sobre l’aprenentatge per projectes i, com a cloenda,  es van recollir les idees claus sorgides durant el Simposi.


L’Institut Pla de les Moreres, l’únic centre assistent al Simposi de la comarca, va exposar en la modalitat pòster el projecte que la professora Jennifer Godrid va començar el curs passat a 1r d’ESO dins l’assignatura de Llengua Castellana i Literatura.

El projecte té com a objectiu fomentar el gust per la lectura, millorar la comprensió lectora, l’expressió escrita i l’expressió oral, incentivar la imaginació i la creativitat, a més de treballar els valors i les emocions.

L’alumnat de 1r d’ESO, a l’igual que Harry Potter i els seus amics, viuran un munt d’aventures en una nova escola. Aquesta situació és el punt de partida del projecte. A mesura que es va llegint la novel·la Harry Potter i la piedra filosofal, de J. K. Rowling, es proposa fer un seguit d’activitats: comprensions lectores mitjançant Kahoots, club de lectura, tertúlies, debats… Els diferents capítols porten a realitzar activitats artístiques (baguls amb diferents elements, com cartes d’admissió a Hogwarts, varetes màgiques, mapes, pocions…), que posteriorment van ser exposades al vestíbul de l’institut de cara a la Jornada de Portes Obertes. A més, a partir de la reflexió de tota la feina feta, l’alumnat ha realitzat un vídeo per poder mostrar el seu treball a les xarxes.

Des del primer moment l’alumnat s’ha mostrat motivat i compromés amb l’experiència. El fet de comprovar la comprensió lectora mitjançant concursos a l’aula amb eines TIC ha estat molt positiu i motivador. Durant tot el projecte, ha hagut gran quantitat de moments que s’han donat per practicar i millorar la llengua oral de l’alumnat, així com fer un treball més exhaustiu sobre valors i emocions. El nivell dels productes ha superat les expectatives i l’alumnat s’ha sentit molt satisfet i orgullós de poder mostrar el seu esforç més enllà de l’aula.


Es pot trobar més informació sobre aquest projecte i d’altres al bloc: http://lenguamoreras.wordpress.com

 

Podcast amb l'entrevista de Ràdio Nova:

 


Enllaç a l'entrevista: https://www.vilanovainformacio.cat/audio-un-simposi-daprenentatge-selecciona-un-projecte-de-linstitut-que-fomenta-la-lectura-a-partir-de-les-aventures-de-harry-potter/